استون ها و لاک پاک کن ها
نوشته شده توسط : سعید

 

معاملات پاک کننده لاک ناخن چیست و آیا برای ناخن های شما ضرر دارد؟

از نظر برخی ، پاک کننده لاک ناخن استون گرگ بزرگ صنعت ناخن است.

میدونی. بطری های مایع با بوی سخت ، گلوله های پشم پنبه را در آن خیس می کنید تا لاک ناخن قرمز قرمز پا را که برای مدت 6،876،980 سال رنگ می کشید ، پاک کند.

گوگل "استون بد است" و شما مقالات زیادی راجع به آسیب هایی که پاک کننده های لاستیک استون می توانند به ناخن های شما وارد کنند ، پیدا خواهید کرد ، اما وقتی از متخصصان بپرسید ، آنها به شما خواهند گفت که هیچ علم سختی اثبات نمی کند که پاک کننده لاک ناخن استون خطرناک است. .

اما در واقع استون چیست ، چه کاری برای ناخن های شما انجام می دهد و آیا استفاده از آن بی خطر است؟ و اگر استون "بد" است ، آیا روش های دیگری برای از بین بردن لاک ناخن ، ناخن های اکریلیک ، ناخن های SNS و شلاک بدون آن وجود دارد؟

برای فهمیدن این موضوع ، ما از یک متخصص پوست متخصص سلامت ناخن و دو تکنسین ناخن خواسته ایم که توضیح دهند که چه سر و صدایی در مورد استون ایجاد می شود و آیا استفاده از آن خوب است.

استون چیست و آیا برای ناخن ها مضر است؟ خلاصه…
استون یک حلال است که در مواد پاک کننده لاک ناخن یافت می شود.
پاک کننده لاک استون با شکستن لاک ناخن و از بین بردن آن از سطح صفحه ناخن کار می کند.
استون سمی نیست ، اما در صورت بلعیدن خطرناک است.
قرار گرفتن در معرض استون می تواند باعث از بین رفتن آب صفحه ناخن ، کوتیکول و پوست اطراف آن شود - ناخن ها خشک و شکننده می شوند و کوتیکول ها خشک ، پوسته پوسته ، قرمز و تحریک می شوند.
پاک کننده های لاک ناخن استون همچنین حاوی مواد شیمیایی هستند و پاک کننده های لاک ناخن طبیعی برای پاک کردن لاک به اسکراب نیاز دارند که باعث آسیب به ناخن ها می شود.
از محلول های حلال غیر استون می توان برای از بین بردن مانیکورهای اکریلیک ، ژل ، شلاک و SNS استفاده کرد.
هیچ تحقیق قطعی برای اثبات مضر یا سمی بودن استون وجود ندارد - این ماده موثرترین پاک کننده لاک ناخن است که در حال حاضر در بازار وجود دارد.
عفونت های ناشی از بهداشت نامناسب سالن ، درماتیت تماسی آلرژیک و لامپ های UV بیشتر مربوط به مسائل ناخن است تا پاک کننده لاک ناخن استون.

استون چیست / پاک کننده لاک استون چیست؟
"استون ، همچنین به عنوان پروپانون شناخته می شود ، مایعی قابل اشتعال و بی رنگ است. این یک حلال است (مواد را حل می کند) و در تولید پلاستیک ، محصولات خانگی ، محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت های شخصی مورد استفاده قرار می گیرد ، "دکتر سامانتا آیزمن از دکتر پوست Sinclair به مامامیا گفت.

"استون همچنین در بدن انسان تولید می شود و به طور طبیعی در خون و ادرار وجود دارد ، به عنوان یک محصول جانبی از متابولیسم."

ناخن آزمایشگاه ناخن ناخن Thea Phan افزود ، "در صنعت زیبایی ، استون برای از بین بردن لاک ناخن ، رنگ ژل و ناخن های اکریلیک و آماده سازی ناخن برای یک لایه جدید از لاک ناخن بسیار مناسب است. به طور معمول سالن ها از مانیکور 70-90 درصد محلول استون استفاده می کنند. "

استون موجود در پاک کننده لاک چگونه کار می کند؟
پاک کننده های لاک ناخن سنتی از یک حلال استون و یک ماده چرب مانند لانولین یا روغن کرچک تشکیل شده اند. استون با از بین بردن سریع لاک ناخن و از بین بردن لاک از سطح صفحه ناخن ، لاک را از بین می برد.

آیا استون سمی است؟
پاسخ کوتاه ، نه

"استون به عنوان سرطان زا ثبت نشده است (باعث سرطان می شود) و تصور می شود که سمیت کمی دارد. FDA (اداره غذا و دارو در ایالات متحده) استون را در چسب ها و پوشش های تماس با مواد غذایی ایمن ارزیابی کرده است. در اثر قرار گرفتن در معرض استفاده گاه به گاه یا متناوب از محصولات حاوی استون ، هیچ اثر حیاتی بر سلامتی وجود ندارد. دلیل اصلی اصلی نگرانی ، مصرف استون (و پاک کننده های بدون استون) به طور تصادفی در کودکان است. ”دکتر آیزمن گفت.

استون چه کاری برای ناخن ها انجام می دهد؟
پیچیده است

هر کاری که به غیر از اصلاح و کشیدن ناخن های خود انجام دهید ، نوعی آسیب می رساند ، اما هم دکتر ایزمن و هم فن موافقت کردند که بیشترین نگرانی در مورد استفاده از استون برای لاک ناخن ، ژل ، SNS و از بین بردن اکریلیک ، کمبود آب بدن است.

"پاک کننده مینای دندان ناخن حاوی استون می تواند باعث خشکی یا شکنندگی ناخن شود. همچنین می تواند باعث ایجاد درماتیت تماسی تحریک کننده دردناک (قرمز ، خشک ، خارش ، ملتهب) پوست اطراف ناخن شود که می تواند باعث درد و ناراحتی شود. پوست شکسته همچنین می تواند درگاهی برای عفونت باشد. ”دکتر آیزمن گفت.

فان افزود ، "مردم اغلب متوجه نمی شوند آسیبی که ما به ناخن هایمان وارد می کنیم از لاک زدن نیست ، بلکه از بین برنده است. قرار گرفتن در معرض استون می تواند باعث ناخن ها ، کوتیکول ها و پوست اطراف ناخن های شما قرمز ، خشک و پوسته پوسته شود. استون تأثیر بسیار زیادی روی پوست کوتیکول دارد که از محافظ ناخن شما است. پوست کوتیکول در معرض استون (ترک خوردن ، لایه برداری ، خونریزی) خشک خواهد شد. "

استفاده از استون برای از بین بردن ژل ، مانیکور SNS و شلاک یک بازی کاملاً توپ است.

"ژل ، SNS و شلاك به شدت به صفحه ناخن چسبیده اند ، بنابراین برای از بین بردن آنها به مدت 10-15 دقیقه نیاز به آغشته شدن نوک انگشتان در استون (یا حلال های دیگر) است. این قرار گرفتن طولانی مدت در معرض استون با شکاف ناخن (onychoschizia) و تغییر رنگ سفید ناخن ها (pseudo-leukonychia) همراه است. همچنین می تواند با نازک شدن کلی و شکنندگی شدید ناخن ها همراه باشد. بعد از آغشته شدن به استون ، پوست نوک انگشتان نیز تحت تأثیر قرار می گیرد و به دلیل خشک شدن پوست ، بلافاصله سفید به نظر می رسد. ”
بحث استفاده از استون برای از بین بردن لاک ناخن.
مطمئنا ، استون خالص ترین راه حل های موجود نیست ، اما همچنین بزرگترین نگرانی در صنعت لوازم آرایشی ناخن نیست.

همانطور که دکتر آیزمن توضیح داد ، روش های دیگر ناخن / مانیکور نیز وجود دارد که باید بیشتر نگران آنها باشید ، مانند عفونت های بهداشت نامناسب سالن ، درماتیت تماسی آلرژیک به اکریلات موجود در مواد آرایشی ناخن و لامپ های UV.

استون همچنین شناخته شده ترین نوع پاک کننده لاک ناخن است و لازم به ذکر است ، پاک کننده های بدون استون و بدون استون حاوی مواد شیمیایی هستند.

"اخیراً مایعات بدون استون تجاری شده اند. این تمایز باعث می شود که برخی از افراد معتقدند که استون سمی است ، اما هیچ مدرک علمی وجود ندارد که بگوید استون خطرناک تر از حلال های بدون استون است. ماده اصلی در پاک کننده های غیر استون معمولاً یک حلال کمتر تهاجمی و موثرتر مانند استات اتیل ساخته شده از اتانول و اسید استیک است. ”دکتر آیزمن گفت.

"پاک کننده های زیادی در بازار وجود دارد که کاملا" طبیعی "و قابل تجزیه زیست هستند ، اما حتی پاک کننده های لهستانی که می گویند" طبیعی "و" ارگانیک "هنوز حاوی حلال هستند (فقط استون نیستند). آنها معمولاً برای از بین بردن لاک ناخن به کار و تلاش بیشتری نیاز دارند و بنابراین می توانند ضربه بیشتری به پوست مجاور وارد کنند. "

به زبان ساده:

پاک کننده لاک ناخن استون = سریعترین راه برای پاک کردن لاک ناخن و بهترین روش برای لاک های براق / ضخیم / لجباز.
پاک کننده لاک ناخن بدون استون = روش ملایم تری برای از بین بردن لاک ، اما کمی بیشتر طول می کشد.
پاک کننده های لاک ناخن طبیعی = فاقد مواد شیمیایی اما برای از بین بردن لاک به اسکراب دستی نیاز دارد که باعث آسیب به ناخن می شود.

بنابراین اگر استون نباشد ، چه چیز دیگری؟
چگونه لاک ناخن را بدون استون پاک کنیم.
تعدادی پاک کننده لاک ناخن بدون استون در خارج وجود دارد ، اما همانطور که گفته شد ، همه آنها دارای یک حلال شیمیایی متفاوت هستند.

Phan گفت آزمایشگاه ناخن برای از بین بردن لاک ناخن از OPI Expert Touch Lacquer Remover استفاده می کند. این ماده حاوی 15 درصد استون و همچنین روغن هسته انگور ، ویتامین E و آلوئه ورا است.

نحوه حذف ناخن های اکریلیک بدون استون.
تکنسین ناخن Vanessa Schirripa از Pretty Little Things Beauty گفت که جایگزین استفاده از استون برای از بین بردن ناخن های اکریلیک روش سنتی فایل و مته است.

"یک تکنسین ناخن می تواند از انبر ناخن برای بلند کردن اکریلیک از بستر ناخن استفاده کند و از یک مته برای کمک به کاهش اکریلیک ضخیم و نه حل کردن آن استفاده کند. با این حال ، این می تواند یک روش نیمه دردناک برای از بین بردن ناخن های کاذب باشد زیرا مته می تواند کمی احساس سوزش در ناخن واقعی ایجاد کند. نه برای افراد ضعیف! " او به مامامیا گفت.

نحوه حذف Shellac بدون استون.
"Shellac بسیار نازک تر از اکریلیک است و می توان آن را از طریق پوست ، مته یا گاو پاک کرد. محصولات غیر استونی را می توان برای حذف موفقیت آمیز نیز استفاده کرد "، شریریپا گفت.

وی افزود: تمام آنچه شما باید انجام دهید این است كه یك پنبه را در یك محصول غیر استونی خیسانده و آن را به دور لاك شلك بپیچید. روی آن را با فویل بپوشانید و اجازه دهید 10 دقیقه خیس بخورد. سپس ، شلاک را بایگانی یا سوراخ کنید و کارتان تمام شد. "

نکته جانبی - برای کمک به به حداقل رساندن آسیب ، از بین هر چند مانیکور برای تقویت ناخن ها از یک محصول تقویت کننده ناخن استفاده کنید.

نحوه حذف ناخن های SNS بدون استون.
Schirripa گفت ناخن های SNS همچنین می توانند با یک فرآیند خیساندن غیر استون مشابه برداشته شوند ، اما از آنجا که SNS ضخیم تر از پوسته است ، کمی بیشتر طول می کشد.

”برای از بین بردن SNS ، ناخن ها را به مدت 30 دقیقه در پاک کننده بدون استون خیس کنید و یا تا زمانی که ژل شروع به ذوب شدن کند. پس از احساس شل شدن ناخن ، به آرامی با موچین آن را بیرون بیاورید. سپس ، می توانید یک تقویت کننده ناخن یا ناخن شفاف را تشکیل دهید ، شکل دهید و اضافه کنید.

حرف آخر در مورد سلامت استون و ناخن
بعد از همه اینها ، در اینجا افکار نهایی دکتر آیزمن آمده است:

"استون هنوز هم موثرترین و کمترین ضربه برای از بین بردن لاک ناخن است و در این مرحله به نظر سمی نیست و خطرات سلامتی ندارد. هر ماده ای را که انتخاب کردید ، بدون استون یا استون ، مطمئن شوید که پس از پاک کردن لاک ، دست ها و ناخن های خود را مرطوب کنید. "

 

لینک کوتاه: https://is.gd/BpAuNE





:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: